torsdag 21 februari 2019

Det där med att ta sig iväg...

Jag försöker att inte sparka på mig själv för att jag har svårt att få in rutiner. Jag hade ju lovat mig själv efter gårdagens morgonpromenad med hundarna och gymbesöket att jag skulle försöka få in det som en daglig rutin. Nu sitter jag här i sängen med min kopp kaffe. Precis som vanligt. Och jag njuter av varje sekund men det dåliga samvetet gnager ändå lite grann. Jag hade till och med ett möte inbokat på gymmet klockan nio med anläggningschefen eftersom jag var helt övertygad om att jag skulle vara där och träna då. Jag är en dålig människa jag vet...

Men jag får väl ge mig själv den tiden. Jag får helt enkelt ta myrsteg med det där och vara nöjd om jag fixar det några dagar i veckan. Inte varje dag. Jag fick möjligheten till ett nytt möte i morgon igen. Klockan nio. Frågan är om jag kommer upp då...


Inga kommentarer: