måndag 29 oktober 2012

UP AND DOWN

Det är tydligen så det måste vara här i livet. Ibland önskar jag bara att den där turen uppåt kunde vara lite längre. Ibland går det så fort i vändningarna att man inte riktigt hänger med och gör en lätt illamående. Men jag har bestämt mig för att den här lilla turen neråt varken ska få påverka mig något större eller få vara allt för länge. På något sätt har de andra neråtspiralerna härdat mig.

Jag försöker se allt det som är bra i det som sker. Att jag fick vakna med älsklingen och ligga kvar och bara njuta med honom under täcket. Att vi fick dricka kaffe ihop och att jag kunde ta en morgonpromenad utan stress i all den där virvlande snön som börjat falla ner idag. 

Det är inte roligt det som hänt men jag kommer strida för min rätt och så länge jag vet vart jag står ska detta inte få påverka mig allt för mycket. Som jag alltid säger... allt har en mening och det kan komma något bra utav detta också. 

Eftersom jag fortfarande skriver helt öppet får det bli lite kryptiska inlägg. Det finns tyvärr de som läser den här bloggen som fan läser bibeln. 

Idag är det måndag. En ny vecka. En ny start och början på nästa äventyr som jag inte riktigt ännu vet vart det bär av. Just nu kommer jag i alla fall  att ha en del tid över till sånt jag tycker om att göra. Som att pyssla hemma, träna och ladda inför att få börja köra pass igen och kanske ha lite mer tid över för mina fina vänner.

Hoppas ni får en bra start på veckan!

7 kommentarer:

Tänkarsmurfen sa...

När du pysslat klart hemma hos dig kan du få nycklarna hem till mig. ;)

Pettiwoman sa...

Allt är till salu för rätt pris ;)

Anonym sa...

Nej men, har det hänt något med jobbet som du trivdes så bra med...!?

/Anna

Pettiwoman sa...

Ja Anna... det kan man nog säga =(

Kram

Anonym sa...

Men åh vad trist! Ledsen för din skull...Synd att du inte kan berätta :-(.

Kram!

Anna sa...

Vad tråkigt om det är något med jobbet, hoppas det löser sig!

Pettiwoman sa...

Ja det är inte så kul... men som sagt, jag står med rak rygg och kommer strida för allt har inte gått riktigt rätt till. Men det löser sig. Jag reder mig ju alltid =)

Kram på er!