fredag 12 oktober 2012

Lite förändring har ingen dött av

Har funderat lite ibland på att ändra inriktning här på bloggen. Jag vet att jag tappat en del läsare nu när jag inte längre har så många snaskiga detaljer att dela med mig av. Och jag har gjort ett medvetet val att inte vara fullt så privat och öppen som jag varit tidigare. Sen är den tråkiga sanningen också att jag vet att det finns de som älskat att vältra sig i mina olyckor och mitt dåliga mående och nu när jag mår bra och allt flyter på relativt smärtfritt så tillfredsställer jag inte den skaran längre. De kan jag både ha och missta.

Skrivandet kommer alltid att vara en stor del av mig men behovet att skriva av mig smärtan finns ju liksom inte längre kvar. Jag är otroligt tacksam för det jag har idag och jag vet att jag måste vara rädd om det, både jobbet och mitt privatliv, så därför är jag numera försiktig med att låta orden flöda allt för fritt.

Det finns så mycket annat i livet jag skulle kunna skriva om. Sånt som står mig varmt om hjärtat. Men det finns ju redan tusentals bloggar om träning, mode och skönhet och jag vill ju skriva så det berör. Om djupa känslor och tankar. Använda orden till att förmedla sånt som jag vet andra kan känna igen sig i. Men kanske jag kan hitta en kombination av djupt och ytligt. En mix av allvar och lättsamhet. Att jag kan fortsätta att sätta ord på mina känslor och upplevelser och förmedla det med ett visst språk och skriva om de där andra sakerna med ett annat. Förstår ni?

Att det ska vara så svårt. Jag får beslutsångest och vet varken ut eller in. Men jag tänker göra ett försök. Så i fortsättningen kommer ni att kunna läsa både mina djupare och personligare inlägg blandade med inlägg om träning, skönhet, mode och jag kommer kanske tom att lägga upp lite "dagens oufitbilder" om ni har tur ;)

Vem vet... snart kanske jag byter bloggnamn till "Styled by Pettiwoman"!




2 kommentarer:

Mia sa...

Jag läser men kommenterar inte så ofta då det är jobbigare från WP till Blogger :( Skriv om det du vill. Kraam

Pettiwoman sa...

Jag vet vännen. Det är samma för mig hos dig men jag läser också =)

Kram