lördag 6 oktober 2012

Svett och ömhet

Tredje dagen av utbildning och kroppen känns hundra år äldre. Jag är öm överallt efter flera träningspass varje dag och tröttheten går inte att dölja längre utan på lektionerna faller ibland ögonlocken ner. Men det är roligt, härligt och lärorikt även om mycket blir repetition för mig men det kompenseras av alla sköna människor jag har runt mig. Alla åldrar, olika bakgrund och massa olika personligheter som blandas ihop i en enda stor röra. Och alla har en sak gemensamt... vi brinner för träning!

I morgon åker jag hem och jag börjar längta nu. Efter min säng, efter min Jocko och efter min älskling. Och så längtar jag lite efter tv för jag har inte sett på en tv sen jag kom i torsdags. I rummen på herrgården vi bor finns inga tv-apparater men på kvällarna när vi låst om oss har ingen ork funnits till det ändå. 

Nu ska jag bädda ner min stackars ömma kropp och ladda inför sista dagen i morgon. Gud så skönt det ska bli att få sätta sig på tåget hem i morgon eftermiddag. Men först en sista dag av utbildning och ännu mera träning, (aj aj aj)...

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin Bild!