fredag 20 juli 2012

Sol, vind och vatten...


Vi sätter oss i en fullpackad bil och åker några mil norrut. Till ett hus vid havet. Till polen med svalkande vatten och bryggorna vid de kluckande vågorna. Till god mat och kärleksfulla hundar som viftar på svansen. 


Och jag ror båten medan pojkarna fiskar när de inte står med pappa på bryggan. Jag ligger i solstolen och får färg på näsan men det spelar ingen roll för älsklingen får alltid mer färg än mig. Vi går i högt gräs och jag blir biten av en Broms och på hunden försöker fästingar få fäste. Och så äter vi brasiliansk mat och när solen gått ner trängs vi framför tv:n med godis och läsk. Jag somnar i en allt för hård bäddsoffa men får vakna i en mjuk och varm famn. 


Så måste jag lämna. Vinkar hejdå vid en fullpackad båt och de ska bege sig till ön där de ska vara hela helgen. Jag saknar de redan och önskar jag var med men låter de få ensamtid med pappa och farfar. Så jag sitter i soffan , tittar ut på regnet och njuter av kaffe och choklad och ibland är ensamheten faktiskt helt okej. 

Hoppas ni får en bra fredag!

Inga kommentarer: