lördag 21 juli 2012

I´m unfaithful

Det är få saker jag är trogen. Jag tröttnar fort och vill gärna ha mycket variation. Det klassiska är inget för en dagsslända som mig. Sånt där ni vet som håller i evighet och aldrig tappar formen. Det som aldrig blir omodernt och år efter år ser det exakt likadant ut. 

Nej, jag talar givetvis inte om relationer för min älskling kommer jag alltid att vara trogen. Jag tänker mer på kläder, stil och det där ytliga ni vet. Det finns liksom ingen röd tråd och likt en kameleont byter jag skepnad efter sinne och humör. Man kan nog inte sätta in mig i något fack utan jag hoppar nog mera mellan flera. 

Jag har inga favoriter i min garderob. Inget jag sliter extra mycket på. Jag hinner tröttna innan jag fäster mig för mycket och så är det med både kläder och skor. 

Så nog är jag otrogen allt...

Men det finns en sak förutom min älskling jag är trogen. Det är min parfym. Min doft och mitt signum kan man säga. Det där som man faktiskt kan säga är "jag". Och tro mig, jag har prövat att vänstra ibland. Försökt att byta ut och förnya mig men jag återgår alltid till "min doft". Det finns ingen som retar mina doftsinnen så som "min parfym" och jag känner mig mest obekväm när jag prövat nåt nytt. Känner mig inte som jag. Och sen är det ju så också att jag vet att den där doften påminner min älskling om mig också. Förut när vi ibland var tvungna att vara ifrån varandra längre perioder kunde jag spruta ner hans halsduk med parfymen för att han skulle kunna känna doften av mig.

Mycket är jag otrogen men min doft är jag trogen...

Och nä... jag avslöjar inte vilken det är.
Kanske om du berättar om "din" doft =)

2 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tror jag vet vilken det är ;)

MEN, jag vill tipsa om en ny som är fantastisk: Loverdose från Diesel. Jag tror du skulle gilla den!

Kram

Pettiwoman sa...

Åhh spännande =)
Ska genast kolla upp den!

Kul att se dig här igen vännen =)

Kram