måndag 30 juli 2012

Countdown

Nedräkningen har börjat. Det är nu man börjar se slutet på det gamla och början på allt det nya. Min långa ledighet som har varat ända sen oktober är snart äntligen slut. Men det är nu jag måste försöka suga ut så mycket som möjligt av de här sista lediga dagarna. Ta vara på ljuset, de många timmarna på morgonen när jag kan sova så länge jag vill och de lugna stunderna med dagens första kopp kaffe.

Jag vet inte riktigt hur jag ska spara de här stunderna på bästa sätt. Liksom förvara och förvalta de på bästa sätt ända fram till nästa sommar. Vill ligga på en strand de här sista varma dagarna och bara drömma mig bort. Vill njuta så mycket det bara går av havsluft och saltruffsigt hår. Hoppas på att axlarna får lite extra färg av sommarens sista strålar så den där klänningen gör sig extra fin på. 

Nedräkningen har börjat och jag vet inte riktigt hur jag ska ta tillvara på de här sista dagarna. Vill så mycket men så lite tid kvar. Så många klänningar som inte hunnit bli använda. Så mycket saker jag ville hinna med tillsammans med min älskling men tiden liksom bara försvann.

Jag måste skynda mig...

3 kommentarer:

Kramaren sa...

skynda långsamt så njutningen består
hasta försiktigt. Livet är för underbart gör att hastas iväg utan njut.

Jag lever alltså njuter jag.

Lisette sa...

Njuta av det lilla istället för att jaga det stora.. :) - Livets goda tar inte slut bara för att ledigeheten gör det. Livet tar en ny vändning som innehåller fler rutiner, med det kommer vara gott och fyllt av möjligheter att göra roliga saker på, bära fina klänningar ändå!
Kram på dig!

Pettiwoman sa...

Ni har så rätt... ska försöka ta vara på det lilla och njuta här och nu.
Inte hasta!

Kram på er =)