tisdag 4 oktober 2011

Så lite som krävs

Ibland är det de små sakerna som gör den stora skillnaden. När man minst anar det, när man minst förväntar sig. Det är då de där små sakerna gör som störst skillnad. Betyder som mest. Som att någon oväntat kommer in på mitt jobb för att säga hej och ge mig en kram. Att få en komplimang att man är fin när man känner sig som mest grå. Och att få ett samtal från någon jag tycker om som vill komma förbi och ge mig dagens andra kram. Det gör gott i hjärtat.

Men dagens glädjeämne nummer ett idag är att det är klart att jag ska få börja rida igen. Två dagar i veckan ska jag få rida en Islandshäst och det finns inte ord för hur glad och pirrig jag är. Så underbart mysigt. Så härligt för kropp o själ.

Små små saker som gör stor skillnad...

Inga kommentarer: