tisdag 28 maj 2013

Äntligen...

I morgon kommer jag att ha den här utsikten och brevid mig kommer älsklingen att sitta. Fyra timmar senare landar vi i Alicante där det står en bil parkerad som vi ska ta oss till lilla staden Dolores med. Där ska vi tillbringa fem nätter ihop och bara mysa av sol, värme och att bara få vara tillsammans och ta det lugnt ihop. Första gången vi åker iväg ihop och det kommer att bli supermysigt. 

Och när jag kommer hem... har jag nog jobb. För idag var jag på intervju och efter fick jag ett löneförslag mailat till mig. Jag kan bara tolka det som att de vill ge mig jobbet... för annars är det väl lite konstigt att erbjuda mig mer lön än jag begärde. Eller?

Det känns just nu som att många knutar håller på att lösas upp och det borde väl vara min tur nu. Sju månaders arbetslöshet känns som det räcker och min ekonomiska situation har äntligen hittat en lösning. Tack än en gång snälla älskade mamma för den hjälpen. Och ett jobb som jag verkligen vill ha kanske är mitt. Jag skriver kanske till jag fått ett hundra procentigt svar. 

Nu ska jag packa klart min väska för i morgon åker jag på en välbehövd liten kärlekstripp och den här resan får liksom bli startskottet på en förhoppningsvis början på något väldigt bra.

Äntligen...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis...kanske :) Låter ju som en konstig sak att göra om de sen inte tar dig, tycker jag. Så jag tror vi kan stryka "kanske:t" :)

Anonym sa...

Ha det alldeles UNDERBART nu, fina! Jag blir så glad att höra att saker och ting löser sig för dig, massa kramar till dig! Njut av kärlek, mat, sol, vin, värme och ömhet. Heja! <3

Anonym sa...

Vad härligt att saker börjar lösa sig.
Hoppas du får jobbet, och trevlig resa!

/O.

oskrivnablad sa...

Men vad härligt!! Det är ni värda :-) och jag håller tummarna för jobbet. Kram.

Pettiwoman sa...

Tack söta ni. Ska skriva ett inlägg och berätta hur allt har gått.

Kram till er!!