söndag 26 maj 2013

Det där med krogen

Jag borde ha varit trött när min älskling drog upp mig klockan sju på morgonen när det var dags för honom och ena lillkillen att ge sig iväg på golftävling men jag var oförskämt pigg. Ändå somnade vi inte förrän långt efter att jag kommit hem från det sena nattjobbet. Jag går nog på någon slags reservenergi just nu.

På kvällen lämnade jag honom framför fotbollen på tv:n och gick ut och drack vin med Cicci på vårt nya stammishak där vi alltid blir välkomnade med breda leende av personalen och den absolut bästa servicen man kan tänka sig. Och det är en sån otroligt skön känsla att vara ute med vänner och slippa den där hemska singelhetsen. Att slippa jakten, slippa att låta den desperata blicken svepa över lokalen och slippa besvikelsen när mannen i ens liv inte dök upp den kvällen heller. Det är en underbar känsla att få åka hem på natten och krypa ner under täcket hos den finaste som finns. Bara att få känna DEN känslan gör det värt att få gå ut ibland. Sen är det givetvis supermysigt att få sitta och fnittra ihop med en go vän över några glas vin.

 Den klassiska toalettspegelbilden

 Ute på älsklingens innegård. Han är fotografen

Kompismys med Cicci på trevliga Kalles

2 kommentarer:

Ammi sa...

Superfin i håret! Hela du såklart!!
Mysigt att ni hittat varandra igen!!
Följer dig troget:) Trots mina få avtryck bland kommentarerna..
KRAM

Pettiwoman sa...

Tack gumman =)
Och ja... jag är också glad. Känns som det är på rätt väg nu.

Massa kramar!!