torsdag 16 maj 2013

En liten omväg bara

Det sägs ju så. Fast ibland undrar jag hur många omvägar man ska behöva ta innan man äntligen hamnar på den rätta. Men är det så... att allt har en större mening så kanske det bara är att låta sig följa med. Varje dag nu har det varit upp och nergångar. Jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Ibland ser jag en ljusning men så drar någon ner rullgardinen igen. Och jag vet inte... det är väl bara så det är. 

Men ibland kommer det små lösningar från oväntat håll. Så i morgon klär jag återigen på mig förklädet och går in i en för mig välbekant miljö. Jag ska få jobba lite extra på en restaurang som jag verkligen tycker verka både mysig och verkar ha en trevlig personal.  Det blir till att slänga mig in direkt och gör jag bra ifrån mig hoppas jag på att få jobba mycket framöver. 

Så på något sätt är det väl så... allt har en mening. Och är det meningen att jag ska ta den här lilla omvägen innan drömjobbet dyker upp, ja... då rättar jag mig efter det. Och det ska bli riktigt roligt. 

Inga kommentarer: