lördag 25 maj 2013

Om de där jobben

Jag kliver upp klockan sex och klockan sju står jag redo på jobbet. Jobbar hela dagen och beger mig hemåt kl tre. Duschar av mig alla matrester och matoset i håret. Kryper ner i sängen och sover nån halvtimme. Kliver upp, knyter blusen och hänger förklädet på höften och beger mig iväg till jobbet för att jobba ytterligare sex timmar. Glada människor som skålar i skumpa och jag och kollegorna tar ett glas och smuttar på i disken. När klockan är halv tolv hämtar älsklingen upp mig och jag är så slut att jag inte ens orkar äta av resterna jag tagit hem. Jag har varit så uppe i varv hela dagen att jag inte kunnat äta en bit så jag kryper i säng med en ganska tom mage men med desto ömmare kropp. Men jag är ändå så tacksam för de här extratimmarna jag får. 

Jag och älsklingen slåss just nu om samma typer av jobb. Inte så konstigt med tanke på att vi var arbetskamrater innan vi blev ett par. Nu är vi kallade på intervju båda två till samma jobb vi sökt. Jag skrattar mest och säger att må bäste man vinna =)

Och det där tunga oket jag burit så länge har äntligen lättat. Jag är just nu så nära slutet på en lång plåga och det ska bara ett positivt samtal till att allt släpper helt. Nu handlar det bara om människors goda vilja. Och det är min underbara mamma jag kan tacka för det. En hjälp som jag kommer att vara evigt tacksam över och som gör att jag äntligen slipper oro och ständig ångest över hur det ska gå.

Nu ska jag njuta av den här lediga soliga dagen. 
Hoppas ni får en underbar helg!

Smutt, smutt...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Va söt du är och du är värd all hjälp i världen. Du kämpar verkligen och jag är såååå stolt över dig.
Mamma

Pettiwoman sa...

Tack älskade lilla mamma!
Så glad jag har dig!

Puss o kram