onsdag 15 maj 2013

Like bubbles in the sky


Det är en härlig känsla som intagit min kropp. Jag mår bättre än på mycket länge vilket egentligen är ganska lustigt då det fortfarande finns en del mörka moln på min himmel. Men på något sätt känner jag en enorm styrka att orka tampas med de på ett helt annat sätt. Jag ser en ljusning, jag känner hopp och en sprudlande känsla av att allt snart har en lösning. 

Min ekonomi är katastrofal men jag gör allt för att få det att gå ihop. Jag rensar hemma och säljer saker på alla de möjliga olika sätt och ställen. Och samtidigt ger det en tillfredsställelse att få  utrensat och ett tillfälle att umgås med nya och gamla vänner på loppisar. 

Jobben lyser fortfarande med sin frånvaro men just nu känner jag ändå någonstans att det snart löser sig. Jag är ju beredd att byta väg helt och hållet och göra något helt annat. Små pusselbitar måste bara först falla på plats. 

Och kärleken. Den finns där. Så annorlunda och ny på nåt sätt. På ett bra sätt. Jag vill inte sätta någon etikett på vad det är för min erfarenhet säger att det blir så sårbart nu. Och jag är inte sårbar längre. Jag är stark och njuter så länge det är precis som jag vill ha det. Och det är det just nu.  

Så det känns som jag är ganska lätt i sinnet. Njuter av livet och känner den där härliga känslan på morgonen i mitt bröst. Den där sprudlande förväntan över dagen som väntar. Och jag liksom flyger fram. Som bubblor i luften...








Inga kommentarer: