söndag 5 maj 2013

Gå, gå, gå...

Det tar ungefär en timme att gå från honom till mig så det får bli en av de där långa promenaderna jag har blivit så duktig på att ta. Det är söndag, solen lyser och det är en sån där dag då man vill ta vara på ljuset och värmen så mycket det går. Njuta...

Det är fullt med folk i den lummiga parken som jag måste gå igenom för att komma hem. Familjer med sina barn, de som rastar sina hundar och jag möter alla de där paren med likadana träningsoveraller. Och de håller varandra i handen eller bara går sådär tätt intill. Ler mot varandra och njuter av den här lediga söndagen ihop.

Jag går bakom ett ungt par. Hennes långa blonda hår sveper över ryggen och hon har världens sötaste stjärt. Han har en keps på huvudet och sådär lagom härlig skäggstubb. De skrattar åt något, han lägger armen runt hennes rygg, drar henne intill sig och ger en henne lång puss på munnen. Det är sådär en söndag ska se ut...

Jag fortsätter bara att gå och det känns som jag skulle kunna gå hur långt som helst.
Bara fortsätta att gå... gå, gå, gå...


Inga kommentarer: