lördag 11 maj 2013

Rensar för själen

Bord är bokat och det fattas inte saker att sälja. Det är bara det där med att ta sig tid att rensa, sortera och packa ihop som är lite svårt. Har haft två veckor på mig och ändå är jag inte på länga vägar klar. Så nu är jag ute i sista minuten så här dagen innan. 

Jag behöver verkligen sälja av en hel del. Både för min ekonomis skull men också för att mitt hem drunknar i kläder och skor. Pappa räknade till 32 par i hallen när han var här. Och då var bara vinterskorna framme. Jag är inte ett dugg lyckligare med allt det här. Det ger mest bara ångest.

Ibland önskar jag att jag kunde sälja av alltihopa och låta bli att handla nytt på en väldigt lång tid. Tror det skulle vara rejält renande för själen. Leva lite minimalistiskt ett tag. För som sagt... lyckligare är jag inte av allt materiellt.

Nu skriver jag det här så jag inte kommer undan mer...
IDAG SKA DET RENSAS OCH FIXAS!!!!!
Punkt slut!!!

I morgon är det loppis på Maxim i Gävle!

4 kommentarer:

Anna sa...

Jag håller med, det är befriande att rensa. Jag själv håller på och letar fram grejor att sälja på Tradera.

Pettiwoman sa...

Tradera är bra. Men det krävs lite mer pyssel än loppis. Men man kan få mer för sakerna där för på loppis vill folk inte betala nånting knappt =(

Lycka till med auktionerna =)

Anna sa...

Nej det är ju just det, jag funderar på att sälja ett par Reebok Easytone som jag betalade 1100 för så dem vill jag ju ha en slant för. Knappt använda är de dessutom. De kommer nog hamna på Tradera tror jag.

Pettiwoman sa...

Det var lättare för några år sen på Tradera. Nu är det fler säljare och mer saker så konkurrensen är större. Men ibland har man tur.
Du borde få en slant för de :)