söndag 31 mars 2013

Om de där stunderna av kärlek



Det skulle egentligen vara en sån där middag för fyra. En slags dubbeldejt. Vi handlade mat och god dricka och jag tog fram mitt finaste jag. Men det blev bara vi. Jag och älsklingen. Så vi hade en egen dejt. Åt den goda maten, skålade i vin och drack kaffe och likör. En sån där kväll som betyder så mycket för mig och mitt behov att få fylla på med den där kärleksenergin. Den där jag lever på de där stunderna när tiden inte alltid finns för oss. Jag älskar de där kvällarna. 

Vi spelade musik. Sjöng högt för varandra och dansade mjukt över golvet tätt intill. Natten hade gått över till morgon när vi till slut somnade omslingrade i varann...

Den där känslan jag har då... den önskar jag att kunde förvara och ta fram de där stunderna då jag längtar trots att han är nära. För ibland är det så. Att vi är tillsammans men jag ändå känner att det inte räcker till. När mitt behov är större än hans. När jag behöver men inte han. Då skulle jag vilja kunna leva på den där energin och de där stunderna när det bara är vi och vi kommer så där nära som jag så gärna vill. 

Jag älskar de där kvällarna och igår var en sån...

3 kommentarer:

Antoinette sa...

Det är såna kvällar man vill ha mer av.. Man=jag, då. Och så ska jag hitta nån att ha såna kvällar med först.. ;)
Men vad härligt att ni fick en, helt oväntat, som en present!

Btw, din blogg uppdateras inte i min läslista längre, så jag hade missat massor av inlägg.. :/

Anonym sa...

Du passar väldigt bra i lugg :-)

Hellspawn sa...

Låter härligt! Ibland önskar man att man hade en burk som man kunde förvara de stunderna i för att sen plocka fram vid behov :)