torsdag 7 mars 2013

Hemma igen

Det är alltid skönt att landa i hemmets trygga vrå när man har varit borta ett tag. Även om jag trivs väldigt bra hemma hos mamma och tycker att det är mysigt att träffa resten av familjen så är hemma ändå alltid hemma.

Att komma tillbaka till vintern däremot var mindre mysigt. Från barmark till en meter snö även om det har smält bort på sina ställen. Från 10 plusgrader till 0 gradigt. Jag skulle gärna ha stannat kvar ett tag till där nere hos våren.

Jag har ätit årets första mjukglass. Fikat med mamma på mitt favoritcafe och träffat en av mina bästa vänner som bjöd med mig på en av hennes dansklasser. Jag avslutade trippen hos min syster i hennes nya fina hus nere i Skåne och där mötte jag sen upp min älskling för gemensam resa hem. Men han blev kvar i Stockholm för mera jobb och jag fick åka vidare själv hem till Gävle.

Nu längtar jag så fruktansvärt mycket efter honom men i morgon kommer han hem igen. Hela helgen ska jag hålla mig nära honom och ta igen all förlorad tid. Känns som det var evigheter sen vi var ordentligt tillsammans.

Snart...

Inga kommentarer: