lördag 23 mars 2013

Drömjobbet

Telefonen ringer och jag vågar knappt andas när jag hör vem det är. Känner så väl igen hennes namn från det där mailet jag sände iväg för några dagar sen. Den där ansökan till det där jobbet som jag skulle vara beredd att göra ALLT för att få. Det där jobbet som jag trodde skulle vara näst intill omöjligt att få. Mitt drömjobb. Jag vet det eftersom jag haft exakt samma jobb tidigare men var dum nog att släppa det för att bli egen företagare. Nu är jag kallad till intervju men jag känner redan att det kommer krävas mer än vanligt av mig för att övertyga henne om att jag är rätt person. Det var något i hennes röst, något i hennes tonfall som säger mig att hon inte är lättflirtad. Men jag kommer att göra allt. Precis ALLT!

På tisdag vill jag att hela världen håller andan...

2 kommentarer:

Junitjej sa...

Hoppas du får jobbet!

Åsa sa...

Lycka till..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!