tisdag 9 juni 2015

Det tar liksom aldrig slut...

Vi har blivit uppsagda från vårt älskade hem. Precis när min älskling har fogat sig med att barnen inte vill vara hos oss lika mycket och vi bestämt att vi trivs alldeles för mycket i vår idyll för att flytta till stan igen. Då kommer vår hyresvärd på att de ska flytta ut på heltid och vill ha hela huset själva. Förbannade jävla idioter. Vi har tre månade på oss att hitta nåt nytt. Jag vill inte flytta. Jag älskar vårt hem trots att det är lite bökigt ibland. Detta är min trygga o lugna oas. 

Och jag har blivit av med körkortet i två månader. 

Det blev lite mycket att hantera med tanke på att jag varit svajig länge nu. Vi kämpar med vår relation och även om det känns som det sakta går framåt så är det en ständig pågående process. Och jag väntat fortfarande besked om nya jobbet. Det skjuts fram nån månad så de kan inte ge hundra besked ännu och jag kan inte fokusera på mitt nuvarande jobb. Jag är så trött på detta ständiga jagande och denna press med långa resor. Känns som jag springer i ett ekorrhjul. 

Idag blev jag sjukskriven. En månad. Kroppen säger STOPP!!! Jag har länge velat trycka på paus men jag är så förbannat plikttrogen och rädd för vad andra ska säga. Men nu orkar jag inte mer. Nu säger min kropp ifrån. 

Så många förbannade pusselbitar som måste hamna på plats igen. Är det meningen att det ska vara så här mycket prövningar i livet på en och samma gång??

Jag tänker så här.... fy fan vad allt måste bli bra när denna jävla resa är över!!!

7 kommentarer:

Randiga Tankar sa...

Men åh vad tungt.

Jag har läst alla dina inlägg, och haft så mycket att säga, men finner inte orden så som du verkar ha lättare för att göra.

Bra att du blivit sjukskriven iaf, och jo, det menar jag.
Jag känner inte dig, men jag känner igen mig, och har ändå följt dig i ett par år eller fler. Och som du säger: Kroppen säger STOPP, och då ÄR det stopp!
Bra beslut av både dig som sökt hjälp och läkare som sjukskrivit dig.

Sen hoppas jag såklart att allt annat löser sig, med både jobb och relationen.
Jag tycker innerligt synd om dig, då jag både varit där och till liten del är där idag.

Stor kram och krya på dig!
Ta hand om dig nu!

/O.

Åsa sa...

Bra att du sjukskrev dig/gick till en läkare, nu kan du lägga jobbet åt sidan ett par veckor. Kanske de där långsamma människorna fattat ett beslut lagom tills du är tillbaka och det faller på plats av sig själv.

Trist med boendet, 3 mån är banne mig inte lång tid att hitta nytt och vettigt boende på! Usch vad tråkigt att det blivit så. Finns det andra hus att hyra i trakten? Tänker om det finns annonser ute på Blocket el liknande.

Stannade själv hemma från jobbet idag, pallade bara inte med att gå. Sover uruselt, känner mig värdelös och överflödig och skyldig på nåt vis att jag inte orkar vara ambitiös o så jäääkla duktig längre. Blä.

Sebastian sa...

Säg till om jag kan stötta på något sätt.

Kram.

Pettiwoman sa...

Randiga tankar, tack söta. Har du ingen blogg längre? Kommer inte in.
Kram

Åsa jag vet hur det är. Får med dåligt samvete när jag inte orkar prestera eller kan engagera mig som jag borde. Duktig flicka syndromet big time. Men ingen tackar en när man trillar ihop.
Kram

Tack Sebastian.
Så kul att se dig igår.
Kram

Sebastian sa...

Roligt att se dig också även om det bara blev en kort pratstund.
Kram

Randiga Tankar sa...

Hej igen,

Jo, jag har en ny! (Randigatankar ska dock vara öppen, men inte aktuell) Kanske glömt att länka till den, då jag här via blogger alltid är inloggad via min randigatankar-profil och inte orkar göra en ny, då jag själv använder WordPress.

Min nya blogg är iaf:
solnakullan.wordpress.com

Kram!

-= Steamboat Willie =- sa...

Finns inte så mycket att säga... *kram*