onsdag 17 juni 2015

Tillsammans

Vi skulle försöka åka utomlands nu. Vi har kollat resor som besatt men nu börjar priserna gå upp igen så vi satte det på paus en stund. Och min ångest kommer krypande som ett brev på posten. Tänk om jag får mina panikattacker igen som sist vi var utomlands? Tänk om jag förstör resan med mitt dåliga mående? Är det inte lika bra jag börjar med mina piller igen så jag är lite stabil? 

Jag hatar piller. Vill inte knapra piller för att bota en ångest som jag själv skapar i mitt eget huvud innan den ens finns. Jag började och har tagit två tabletter i två dagar. Idag var vi på terapin och jag fick ur mig min oro. Och jag fick det svar jag ville ha. Sluta genast. Du kan klara dig utan tabletter och vi ska fixa detta också om du bara vill. 

Jag vet att det går. Jag har bara aldrig jobbat tillräckligt hårt för att nå den inre ron. 

Tillsammans ska vi börja med avslappning, meditation, yoga och annat som bara är bra för själen. Vi har lovat att göra ett program varje dag tillsammans eller själva bara det blir gjort. Och det känns bra. Jag har alltid velat gå ner mer på djupet och jobba med mig själv och nu finns all tid till det. Jag vill pröva på yoga på riktigt. 

Det är jobbigt. Vi bråkar och bli sams. Jag tvivlar mellan varven men tappar aldrig helt hoppet på att detta går att lösa. Och jag tror att om vi har ett gemensamt mål och tar oss framåt tillsammans mot det så kommer det gå lättare. Så att göra såna här övningar tillsammans tror jag stärker oss ihop. 


Inga kommentarer: