lördag 20 juni 2015

Midsommarvemod


Midsommar är en sådan där högtid då allt ska vara så jävla bra, supertrevligt, vädret ska vara perfekt och maten och sällskapet ska vara i toppklass. Det blir sällan så och därför vill jag oftast bara den dagen ska vara över. Vår midsommar var ok. Halva dagen bra väder, både trevligt och mindre trevligt sällskap. Maten var god och både jag och älsklingen tog det otroligt lugnt med drickat. Vi har egentligen nolltolerans båda två på inrådan av vår terapeut men vi är vuxna människor och känner vi för att ta ett glas vin till maten vid festliga tillfällen så gör vi det. Så länge det stannar vid det känns det ok. Men jag önskar ändå idag att jag lät bli helt för trots att jag inte ens var berusad hade jag huvudvärk idag. Inte värt det. 

Det känns så förbannat vemodigt just nu. Jag kan inte riktigt njuta av vår idyll och hur otroligt vackert och mysigt det är här på sommaren. Jag tänker BARA på att vi måste flytta. Vi har fått lägenheten vi så gärna ville ha så första september flytta vi in i vår fina vindsvåning i stan. Men som sagt... jag kan inte riktigt känna den där överväldigande glädjen. Det kanske kommer. 

Hoppas ni haft en fin midsommar...

Inga kommentarer: