onsdag 2 oktober 2013

Jag ska sy och jag ska klippa...



Sen i söndags befinner jag mig i Borås och dagarna har tillbringats på huvudkontoret. Sena kvällar som bestått av att jag fått hjälpa till med allt ifrån att sy till att klippa och klistra. Långa möten och genomgång av vårkollektionen som jag både har fått vara med om att designa en del av produkterna och även bestämma namnen. Och så har jag fått en gardinserie uppkallad efter mig så jag känner mig verkligen delaktig i allt som händer och det är en otroligt härlig känsla. Det kommer vara dubbelt så roligt att få besöka kunderna nu när jag gjort allt från att sy mina egna tygprover till att fått vara en del av produktionen.

Jag saknar min älskling så otroligt mycket. Vi hann precis krama varandra så var det dags för mig att ge mig av igen. Och till helgen har han en del aktiviteter så inte förrän på söndag kan vi få lite kvalitetstid. Som tur är har jag lillhjärtat med mig och han har givetvis charmat hela kontoret. Inte ens när han lägger sig rakt över alla tygerna på ett av våra möten blir någon irriterad på honom utan ler bara åt hur sööööööt han är.

Nu räknar jag dagarna... och snart är jag på väg hem igen. Sen väntar några veckor ute på fältet men sen... SEN kan vi se fram emot en flytt till vår fina lägenhet ute på landet. Snart, snart...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gud vad kul med tygerna! Att designa, sy osv.
Jag har själv haft ansvar för en tygavdelning i ett varuhus i många år. Jag älskade det, men inte kunderna. ;)

Pettiwoman sa...

Haha ja kunderna är ju en fördel om man står ut med :)
Jag har tur med mina kunder,,, de flesta är supertrevliga.

Kram