måndag 14 oktober 2013

Kvällsrapport



Väskan är packad, bilen fylld med alla mina stora och tunga jobbväskor och som vanligt stannar jag på favoritcafet för att få min vanliga glutenfria smörgås och mitt kaffe med lactosfri mjölk. Sen är jag redo för att ge mig ut på vägarna igen. Första stoppet blir i Järsvö i en mysig inredningsbutik mitt ute på landet och där bjuds jag på kaffe bland alla gamla vitmålade möbler.

Nästa stop blir i Sveg och där har jag inte varit sen jag var och hälsade på mina gamla svärföräldrar för evigheter sen. Den stora björnen som de höll på att bygga då är klar och står stor och ståtlig och välkomnar mig. Besöket blir i den lilla stadens enda möbelaffär. Inget kaffe bjuds men jag är glad jag får sälja och låna toaletten.

Nu är jag äntligen incheckad på hotellet i Funäsdalen och tv:n på rummet är så liten att jag knappt ser texten från sängen där jag ligger. Eller så beror det på vinet jag druckit. Köpte med mig lite ost och korv som jag sköljer ned med det egna medtagna vinet. Det blir för dyrt att alltid köpa vin på hotellen så jag brukar köpa med mig en sån där liten flaska Den brukar räcka hela veckan att smutta på.

I morgon blir det två möten här i byn innan jag drar vidare till Östersund.

Tja... det var min kvällsrapport från livet som resande säljare.

Gokväll mina vänner...