söndag 13 oktober 2013

Om helgerna som går

De där helgerna är alldeles för få och när de väl är här går de alldeles för fort. Bara tre veckor tills vi flyttar så därför är det mest förberedelse inför det som upptar mina helger. Vekorna tillbringar jag ju alltid på resande fot så det är de där få dagarna i veckosluten som måste räcka till. Jag har rensat, slängt, sålt och köpt nytt och jag tycker det är så enormt roligt att få inreda vårt nya hem. Älsklingen suckar djupt åt allt jag drar hem från Blocket och som fyller hans garage. Och just nu har hans vardagsrumsgolv fått agera min målarverkstad för det är där de inhandlade Blocketfynden får ny fin vit färg.

Men nu får målandet ta paus för i kväll packar jag åter igen väskan för en ny vecka på resande fot. I morgon åker jag till Funäsdalen och stannar en natt. Ska bli mysigt för där har jag aldrig tidigare varit. Sen bär det vidare till Östersund resten av veckan. Och nu ska träningskläderna med för ack så jag slarvat med det den sista tiden. Så nu är det dags.

Och har jag tur så kanske det blir en liten bloggdejt i veckan i Östersund. Nån som har koll vem som bor där :)

Kram på er!!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Blocket är grejen men bättre att köpa än sälja...

Pettiwoman sa...

Haha ja eller en in en ut som jag brukar säga :))