onsdag 30 oktober 2013

Ett nytt kapitel, vårt kapitel


Jag tar en liten paus i allt packande. En varm kopp kaffe får hålla mig sällskap framför tv:n och samtidigt ser jag hur älskligen checkat in på Brynäsmatchen när jag slösurfar runt med mobilen. Jag unnar honom den lilla pausen för han har snart flyttat ut hela sitt bohag till vårt nya hem alldeles själv. Och jag kommer att tänka på att detta blir den sista koppen kaffe jag tar i den här soffan, i det här vardagsrummet och i den här lägenheten. I morgon tar jag den första koppen i ett nytt hem som är vårt hem, i en ny soffa som är vår soffa. 

Jag kommer lämna mycket bakom mig när jag lämnar den här lägenheten och det känns skönt på många sätt. Men samtidigt innebär alltid förändring en liten gnutta osäkerhet. En liten gnutta rädsla inför det okända. Men mest känner jag förhoppning och ser fram emot allt det nya och att få börja skriva ett helt nytt kapitel i mitt och älsklingens liv ihop. Jag ser med glädje fram emot att få vara hemma och pyssla och göra det fint till oss två och till hans pojkar som kommer och bo hos oss varannan vecka. Att få ta långa promenader ute i skogen som ligger runt husknuten, få gå ner till sjön som ligger ett stenkast bort och att få åka scoter på vintern och bada och fiska på sommaren. Och till jul kommer min familj och fira med oss och jag kan inte tänka mig nåt bättre ställe att få fira den på än där i vår lilla idyll. 

Men nu ska jag njuta av min kopp kaffe.

Trevlig kväll!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad skoj å läsa :-) märker att det var alldeles för länge sen jag kikade in hos dig och här har det hänt grejer... underbara grejer :-) Grattis till ert nya gemensamma hem. Det är du värd!! Kram.

Pettiwoman sa...

Tack snälla. Kul att du tittade in :)

Kram

Anonym sa...

Lycka till i din nya fas i livet. :-)

Pettiwoman sa...

Tack så hemskt mycket Ia :)

Anna sa...

Är så nyfiken på ditt nya hem, kan du inte visa bara lite grann? Några glimtar eller så?

Pettiwoman sa...

Jag lovar Anna :)