lördag 28 september 2013

Hur man fördriver en lördag!



Att tillbringa en fredagskväll på ett hotellrum ensam många mil hemifrån är väl inte direkt något jag jublar över. Och att det innebär att sortera tre stora resväskor med tyg gör inte det så hemskt mycket roligare heller. Så jag tröstar mig med den lilla flaska vin jag köpt och några ostbitar och en ölkorv i den stora hotellsängen med mitt lilla lurviga ressällskap snarkandes brevid. När klockan slår tio sover jag redan som en stock.'

Men det är idag när en av mina största kunder slår ut kassan som det är mödan värt. När hon ler stort och inser att försäljningen är dubbelt så stor mot vad den brukar vara på lördagar. Då är det värt den där extra natten ute på fältet och de där timmarna jag tillbringat i hennes butik.

Halv nio var jag på plats och fixade i ordning min lilla hörna med våra bästa produkter. Jag lockade med gott tilltugg och riktigt bra priser men den mesta försäljningen beror ju givetvis på att jag är så förbannat trevlig och att det inte finns en norrlänning som inte faller för min charmiga blekingska. Sen har jag det bästa vapnen av de alla med mig, ständigt vid min sida. Världens sötaste och charmigaste hund. Lugn och snäll sitter han vid min sida, ligger under en hylla eller sitter stilla och bara tittar ut genom skyltfönstret. Och bara om någon vill går han fram och hälsar. INGEN kan motstå mitt lilla lurviga charmtroll.

Efter fyra dagar ute på fältet är det ganska skönt att få komma hem till älsklingen och pojkarna igen. Men det är bara för att packa om väskan. I morgon åker jag igen. Nu är det kollektionsvecka och vårens nyheter ska gås igenom så nu ska jag befinna mig på huvudkontoret i en hel vecka. Hotell är bokat i centrala Borås och givetvis följer mitt favoritsällskap med.

Hoppas ni har en fin helg!


Inga kommentarer: