tisdag 26 februari 2013

Snart här

Det känns i luften nu. Och i ett annars snöbegravt Gävle börjar man skymta nakna stenplattor på sina ställen och det känns skönt att känna något annat än knastrande snö under skorna. Vid en och annan husvägg där solstrålarna fått leka fritt syns det gröna gräset. Så den är på väg nu. Våren. Men jag vet också av erfarenheten efter några år här att det kan komma ett snöfall till ända in i april.

Men jag skulle behöva den nu. Våren. Behöver energin. Värmen. Det nya och friska. Jag är så trött på allt just nu. Den ständiga väntan på att något ska hända.

Jag har inte gett upp. Inte ännu. Men jag behöver ny energi. Nu...

Men den är snart här...

1 kommentar:

Sebastian sa...

Ja det ska bli otroligt skönt med lite vår värme och att naturen vaknar till liv igen.
Och att få köra lite motorcykel :)