onsdag 13 februari 2013

Gemensam blobbisblogg??


Bokade tid till loppis idag. Äntligen är det dags igen och jag ser en chans att få bli av med en del av de kläder som jag gjort slut med. Vi har haft ett kort med intensivt förhållande så nu är det dags för någon annan att ta över mina gamla ex.

Och den där bokade tiden innebar att andra saker också blev gjorda. I bara farten bokades en tvättid och den stora klädkammren blev rensad och iordninggjord. Korgarna med vantar, halsdukar och mössor blev städad och nu är det bara en och annan byrålåda som behöver ses över så har jag ganska bra ordning på mina kläder.

Jag har för mycket kläder, så är det bara. Och jag rensar, säljer på Tradera och loppis men i samma takt köper jag även hem mer. Mycket second hand blir det så det behöver inte bli så dyrt, men ändå. Vad är det med kvinnor och kläder?

Tänk om vi alla bloggare kunde ha en gemensam bloppisblogg som vi hjälptes åt att marknadsföra. Alla hade eget login och så kunde vi lägga upp kläder och skor i den takt vi ville. Och så givetvis handla av varandra. Billigare än Tradera och lite smidigare än böket med loppis.

Är det en ide att spåna vidare på?

5 kommentarer:

Privat festival sa...

Jag är på!

Åsa sa...

Åh jaa, synd bara att jag gjorde min mega-rensning för ett par veckor sedan o RUBBET (kläder, skor, väskor, accessoarer) åkte till ett barn- och ungdomshem i Polen. De fick väl chocken, en mindre klädbutik kom levererad... :o/

Pettiwoman sa...

Ja det blir väl du och jag fröken svår =)

Privat festival sa...

Inte för jag har så överdrivet mycket kläder men jag har ändå en hel som jag aldrig använder.. Och det hade ju varit bra om någon annan vilel ha dem :=)

Pettiwoman sa...

Ja precis. Och på en bloppis spelar det ju ingen roll hur länge det ligger uppe. Det kostar ju inget.

Jag ska ta tag i det där... så kanske nån annan hänger på när den väl är klar =)