måndag 22 juli 2013

Semesterpusslet



Första jobbfria vardagen och det är nu den där semesterkänslan ska infinna sig. Två veckor är inte lång tid och tiden går alltid för fort. Vill hinna med så mycket som möjligt, njuta så mycket som möjligt och givetvis få så mycket tid ihop med älsklingen som möjligt. Men det är inte alltid lätt att få ihop det när det är flera viljor, flera att ta hänsyn till och begränsat med både tid och pengar. Ibland krockar det och det blir liksom inte riktigt som man tänkt sig. Jag vill en sak, han en annan, jag tror en sak och han antar en annan. Och så en kommunikation som inte alltid fungerar perfekt och småbråk och tjafs är ett faktum. Inga världskrig startar men det tar dyrbar tid i anspråk som man skulle kunna lägga på annat. Jag är inte världens bästa och vet att jag kan handla fel. Framför allt om det finns något som jag stör mig på. Som att jag ganska ofta känner mig som en änka... "golfänka" Men det är en "älskarinna" jag lärt mig att leva med.

Själv har jag skaffat mig en "älskare" och det är gymmet. Där kan jag numera spendera en stund varje dag och känner hur jag mår bättre och bättre av att få svettas ordentligt. Sen hade jag mer än gärna haft min älskling med mig dit och jag har lyckats få med honom ett par gånger. Men ofta är jag där själv för han valt "älskarinnan istället och det kanske är så det få vara. Han gör det han gillar mest och jag gör det jag gillar mest. Alla glada och nöjda... eller?

Som sagt, det är inte alltid lätt att få ihop det...

Inga kommentarer: