måndag 8 juli 2013

Hatkärlek




Dalarna vidare till Värmland och där blir jag kvar i natt. Av någon anledning var det fullbokat nästan överallt men lyckades med turistbyråns hjälp hitta ett litet värdshus med ett dubbelrum ledigt. Mina krav på hotell är inte höga utan nöjer mig så länge det finns tv, dusch och en relativt skön säng på rummet. Därför är det en extrabonus när det visar sig att det är en hästensäng jag ska få krypa ner i. Maten är ok och ute i korridoren står en vattenkokare så jag kan göra mitt kvällskaffe.

Numera tar jag alltid med mina löparskor men tror alltid att jag ska vara för trött för att orka ge mig iväg. Blir därför lika förvånad varje gång av min viljestyrka som drar mig ut och idag blev klockan väldigt mycket innan jag kom till skott. Det blev en tur ner till sjön i närheten och jag har märkt att kroppen mår bäst av att få springa i skogen på det lite mjukare underlaget.

Nu är den här dagen slut och jag avslutar den i sängen med kaffe, jordgubbar och mörk choklad. Min ständiga last men kan ju numera njuta med gott samvete eftersom jag är så enormt duktig och springer en runda så ofta jag orkar och kan. Är som sagt enormt stolt över mig själv att jag efter 40 år av hat till joggning helt plötsligt känner i alla fall något som kan liknas vid hatkärlek :0)

Miljoner måndagskramar till er!

Inga kommentarer: