lördag 20 juli 2013

Semestern kan börja


Jag tänker varje dag att jag vill sätta mig ner och skriva men så kommer det där livet i mellan. Det där livet som jag numera är så otroligt tacksam för. Alla små och stora ting. Som att vi kom hem för några dagar sen efter en lång helg hemma i Blekinge som har varit så underbar på många sätt. Som att få vara nära min familj och ha min älskling vid sidan. Att få träffa så många av mina gamla vänner och visa älsklingen mina små guldkorn hemma i min gamla hemstad. Men oavsett hur bra vi har det borta är det ändå så otroligt skönt att få komma hem och vila kroppen i min egen soffa. Stor tacksamhet bara över det.

Jag har jobbat min sista vecka nu och sista dagen unnade jag mig att arbeta över en kopp kaffe på ett mysigt café med utsikt över havet. Nu väntar två veckors semester och den firade älsklingen och jag in igår genom att gå ut och äta en underbar middag ihop på mitt stammishak. Det blev en superhärlig kväll och jag hoppas på flera av det slaget under mina två lediga veckor.

Men lite till jobb blir det. I kväll tar jag på mig den vita blusen och svarta kjolen för att servera på ett bröllop. Något jag alltid tycker är kul. Glada människor och massa idéer att samla på inför mitt egen kommande bröllop i framtiden.

Hoppas ni har en fin sommar och lite mysig ledighet.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du får en underbar semester!
Inledningen lät fin. :)

Stor kram!

Pettiwoman sa...

Tack detsamma vännen.

Kram