söndag 30 juni 2013

Blommor, jordgubbar och vin

Efter flera nätter borta och många dagar ute på vägarna var det underbart att komma hem till dukat bord och vinet upphällt. Tror min älskling saknar mig lite när jag är borta och det värmer långt in i hjärtat när han visar det på det där kärleksfulla sättet. Och hur mycket jag än älskar mitt jobb och njuter av friheten så är det ändå en skön känsla att få komma hem och krypa upp i en längtande famn.

Helgerna går fort men jag försöker att få ut så mycket av tiden som möjligt. Som att ta några glas vin med Cicci på stammishaket och dansa de sista minutrarna innan nattclubben stänger. Den där nattclubben jag inte alls saknar att gå på men som är rolig den lilla stund vi är där. Som att äta frukost på mysigt café med älsklingen och pojkarna och sen ta filten med ut till havet för att tillbringa nån timme där med tidning, jordgubbar och en och annan puss. Jag orkar till och med ta mig ut i spåret och springer några kilometer vilket gör att jag njuter extra mycket senare på kvällen av grillat kött och ett glas vin.

Idag har varit en sån där slapp hemmadag. En sån otroligt skön känsla att ha ett nystädat hem så man med gott samvete kan sova nån timme extra på soffan, dricka kaffelatte och smaska på jordgubbar och mörk choklad på balkongen med Cicci. Och idag fick jag även träffa Mattias och lilla söt som kom förbi en stund. Vi ses alldeles för sällan nu för tiden.

I kväll tog jag lilla lufsen med mig ut på en lång promenad för att ta med mig en del av sommaren in. Det blev en stor bukett av underbara blommor som liksom blev pricken över i:et i min fint städade lägenhet. Så nu kan jag inget annat göra än att bara sitta här i soffan och mysa med de sista jordgubbarna och lilla lufsen liggandes nere vid fötterna. En mysig helg får ett mysigt avslut...
















Inga kommentarer: