fredag 14 juni 2013

När livet kommer i mellan

Ligger utslagen i soffan och låter fredagskvällen liksom bara glida förbi. Det är första gången på länge som jag tillbringar en kväll i ensamhet hemma i min egen soffa. Min älskling och jag tillbringar de flesta kvällar ihop numera och jag kunde inte låta bli att fråga honom härom dagen vart hans behov av egentid har tagit vägen. Det finns inte längre svarar han men jag tror ändå att han i kväll myser lite av att få se vad han vill på tv:n och inte behöver ha mina små fötter i sitt knä att pyssla om. 

Jag har inte skrivit här inne på hela tio dagar och det är konstigt det där att behovet att alltid uppdatera inte riktigt finns där lika starkt. En skön känsla på något sätt. Och det beror ju delvis på att det där livet har kommit i mellan med nytt jobb och allt vad det innebär. Jag känner mig så enormt tillfreds just nu på alla plan och jag är så enormt tacksam för att jag har fått ett jobb jag verkligen brinner för. Denna vecka har jag träffat en del av mina kunder och de ger mig massa beröm för att jag redan sköter det så bra. Det värmer långt in i själen och jag hoppas min chef kommer uppskatta mitt jobb lika mycket som de. Och att få komma hem till älsklingen och en uppdukad middag med ett glas vin efter nästan tolv timmar ute på fältet gör mig ännu mer lycklig. 

Men just i kväll njuter jag av lite ensamhet, kaffe, jordgubbar och mörk choklad. Och jag hoppas jag hittar tillbaka till glädjen att skriva av mig här inne. Men som sagt, livet kom lite i mellan. Jag smyger lite hos er så tro inget annat och jag hoppas att ni tittar förbi här fast att det varit lite tyst en stund. 

Ha en underbar helg!

Inga kommentarer: