torsdag 28 juli 2011

Mat, sömn och motion...

... är kanske inte det som får alla mina drömmar att slå in men ack så tre viktiga komponenter för att jag ska må bra och först då kan alla mina drömmar bli verklighet. Jag vet det så väl och ändå så slarvar jag med alla tre. Och det slår tillbaka i ett mående därefter. Jag vet att mycket av hur jag mår har med det att göra. Att jag fortfarande har problem med maten. Att jag sover dåligt och träningen ska vi bara inte prata om. Jag... instruktör, som har tränat året om, flera dagar i veckan i ÅRATAL gör helt plötsligt ingenting. Men hur skulle jag orka instruera nu? Jag äter ju inget. Har ingen energi och sover dåligt. Vilken kropp skulle orka träna då?

Men ät då!! Ja... om det vore så enkelt. Känner ingen hunger som sen går över i illamående så när jag väl äter får jag ner en halv portion. Det är att misshandla sig själv.

Så nu har jag lovat att i alla fall försöka vara snäll mot mig själv. Börja med att jobba sista dagen i morgon. Tar några veckor ledigt för att kunna ta hand om mig själv. Sova, äta och börja röra på mig.

Små, små steg...

Inga kommentarer: