lördag 14 februari 2015

Tack Systembolaget!!

Igår landade jag i Röros. Sista anhalten i Norge innan jag äntligen fick beträda svensk mark. Och det kändes som en värdig avslutning på ännu en mentalt jobbig resa. När man ligger ute på hotell så här mycket och så här länge är det ibland så otroligt lite som gör skillnad på hur jag ska må psykiskt. Att få ha ett rum som känns varmt och välkomnade. Att sätta nyckeln i låset och vrida om och få känna ett lugn i kroppen när jag kliver in betyder så otroligt mycket. Och så kändes det igår. Äntligen. Och att få lite extra service med att få upp maten på rummet av go personal gör att man liksom känner sig lite mindre ensam och övergiven. Gud så jag behövde det. För att kunna härda ut en ensam helg och ytterligare några dagar nästa vecka innan jag får åka hem. 

Idag åkte jag äntligen in i Sverige igen. Men bara över helgen för på måndag åker jag över till Norge över dagen igen. Men just nu får jag njuta av svensk tv. Njuter av svenskt billigt vin som jag var tvungen att visa leg för att få köpa. Tack söta personalen på Vemdalens systembolag för den komplimangen. 

Så det känns ok just nu...

Inga kommentarer: