onsdag 11 februari 2015

En lite bättre dag


Tänk att jag brukade älska det här. Livet ute på vägarna och nätterna på hotell. Det rörde mig aldrig i ryggen hur länge jag än behövde vara hemifrån. Nu är det med vemod jag åker hemifrån och resor som den här är extra tunga. Kanske det beror på min sinnesstämning över lag. Kanske det har att göra med att jag inte riktigt är i fas. Jag hoppas innerligt på det. 

Idag vaknade jag med ett något lättare bröst men långt ifrån helt ok. Men jag har ju lärt mig tricken. På med smilet och vara proffsig och korrekt. Jag kan spela det där spelet och gör det ganska bra. Så dagen har ändå flutit på utan några större dippar eller gubb. Jag kämpar liksom på. Och älsklingen ringer och försöker peppa så gott han kan. Jag vet att det inte är så lätt eller att man ska veta vad man ska säga som är rätt. 

Jag har tagit mig till gymmet. Jag köpte en liten flaska vin. Jag duschade varmt och rullade mitt hår. Små, små saker som kan göra sån skillnad på dåligt eller bra...

Att det är Ullared på norsk tv gör också att det känns rätt ok. 

Hoppas ni har det bra mina bloggvänner <3

Inga kommentarer: