lördag 31 maj 2014

Helgen på hotell!

                                 
Tillbaka i Piteå och här tillbringas helgen. Jag återvänder till Pite havsbad trots att jag hade rum inbokat på det gamla mentalsjukhuset (ja det är numera ett fint hotell) som ligger närmare stan. Men jag trivs vid havet. Här kan vi ta morgonpromenaden och sista på kvällen längs med stranden och både jag och vovve gillar det. Och så behöver jag inte ge mig iväg för att träna för här ligger gymmet bara i korridoren brevid mitt rum. Och så finns det ok mat tillgänglig och små flaskor med vin i receptionen. Mer än så behöver inte jag. 

Det är lördag och när jag ligger över så här på helgen så vill givetvis chefen att jag ska jobba även idag. Så jag har besökt en potentiell ny kund idag och även vårdat en av de bästa jag har så jag köpte med mig fika till hennes personal. Det är den bästa sidan av mitt jobb. Den där sociala. Som inte känns som jobb. Att få umgås, prata och dricka kaffe som om det var med de  finaste vänner. Alla kunder har jag det givetvis inte så med men med henne är det speciellt. Efter det fanns en stund för mig själv på stan till att kika på kläder. Sen hade nästan hela dagen gått. 

Resten av kvällen har jag tillbringat i gymmet. Sliter som ett djur. Svettas, frustar och skriker högt när jag tar i till det yttersta. Men jag skiter i det. Jag mår så otroligt bra av att få piska skiten ur mig själv och mina muskler. Äntligen har jag förstått att enda sättet att få bukt på kroppen är styrketräning. Aldrig mer bara harva runt på massa konditionsklasser. Och det säger jag, en inbiten aerobicinstruktör som hatat gymmet. Så tjejer, vill ni se resultat, lyft tunga vikter. Jag svär resultaten kommer betydligt snabbare än med alla klasser i världen. Jag vet. Jag har instruerat i tjugo år och nu äntligen känner jag hur kroppen svarar. Men så sliter jag med kosten också. Gluten och socker är jag extremt noga med. Och minimalt med kolhydrater. Min mage mår mycket bättre nu än innan.... Ops, sorry... detta är ingen kost-träningsblogg och jag ska inte trycka ner i halsen på hur andra/ni ska leva, äta eller träna eller icke träna. Jag har inte blivit fanatisk jag lovar. Men när jag syndar gör jag det på ett helt annat sätt. Vin, mörk choklad och goa nötter och en sockerfri chokladglass från Alvesta glass som jag lätt kan sätta i mig en hel burk :)

I morgon får jag börja åka söderut igen. Skellefteå, Umeå och avslutar i Ö-vik sen får jag äntligen åka hem till torpet och älsklingen. Och jag hoppas han har längtat ihjäl sig efter mig så att jag kommer att få extra mycket kli under fötterna :)

Inga kommentarer: