söndag 12 januari 2014

Så var det nytt år!

Snön faller äntligen ner igen. Här ute i vår lilla idyll blir det liksom lite extra mysigt med snö på taken och på alla nakna träden som ramar in de gamla bruksbyggnaderna som utgör den lilla byn vi bor i. Tycker bara det är så trist att den kommer nu och inte dagen innan julafton då jag hämtade min familj som firade hela julhelgen här hos oss. Gävle är aldrig snöfritt på vintern men just nu när jag ville ha snö som allra mest höll den sig undan. Och inte fick de se vår fina bock heller då någon dum jävel inte kunde låta den få stå över jul och nyår innan de satte fyr på den. Men julen var mysigt trots frånvaron av både snö och bock. Det var underbart att få rå om mamma, hennes man och lillasyster och stå för allt julstök själv. 

Nyår firade älsklingen och jag med att förlova oss här hemma på torpet. En lugn och skön nyårsafton ihop med mannen i mitt liv var precis vad jag ville ha. Och det känns såklart extra mysigt att jag numera kan kalla honom både min sambo och fästman. 

I morgon sätter jag mig i bilen igen och ger mig av för jobb borta hela vecka. Efter några veckor hemma känns det lite tungt att behöva ge mig av. Jag känner att jag uppskattar tiden hemma mer och mer och har inte alls samma behov av att få ge mig ut på mina långa resor längre. Men det är så det är och jag får göra det bästa av det. Ska packa ner träningskläderna och se till att jag gör något vettigt av tiden jag tillbringar ute på hotellen. Om tiden räcker till villsäga. Det är ofta långa dagar och när jag väl kommer tillbaka på hotellet brukar jag mest bara uppskatta att få krypa ner i sängen framför tv:n. Men nu ska jag verkligen försöka att ta tag i det där med träningen. Både i veckorna ute på jobb och på helgerna hemma. Nej, inga nyårslöften. Bara en känsla av att kroppen behöver tas om hand. 

Hoppas ni haft en bra jul och en bra början på det nya året. 

Så... god fortsättning dådå!!

4 kommentarer:

Anna sa...

Såg detta inlägg på en blogg jag läser och undrar om det är ditt nya bostadsområde som en av bilderna är tagen i? Såg inte ditt nya hus ut så där? Det där killen står mitt på vägen?http://bykiki.se/2014/january/the-best-of-summer.html

Pettiwoman sa...

Haha jo men visst är det där jag bor :)

Anna sa...

Haha vad kul att jag kände igen mig!

Anonym sa...

Men åh vilka härliga nyheter, GLAD jag bliiiir! Stort grattis, fina du! Kramar från C (som har ny blogg som du ser)