tisdag 14 januari 2014

Ja nu djävla!!

För det mesta är jag en ganska tuff tjej med mycket skinn på näsan som kan ta plats och både höras och synas ordentligt om det vill sig. Jag har självförtroende och det är inte mycket som kan få mig ur balans. Men när det gäller att stå upp för mig själv. Veta mitt eget värde och kräva det jag har rätt till... då blir jag en blyg liten flicka som står med böjt huvud och nästan ber om ursäkt för att jag finns till. 

Jag vet att jag gör ett bra jobb, att jag sköter mig och verkligen har lagt ner hela min själ för att det ska gå bra. Och jag har inte bara lagt mig själv och mina egna intressen åt sidan utan även familj och vänner har blivit ersatta av jobb, jobb och åter jobb. Jag trivs oftast med det jag gör. Älskar mötena med mina kunder och känslan när man sänder iväg ordrar på flera sidor gör gott för självförtroendet och mina siffror har sett väldigt bra ut. 

Så... därför känns det lite trist att komma underfund med vissa saker. Saker som får mig att känna mig både lurad och utnyttjad. Vänder och vrider på saker och ting. Söker information här och där och får samma svar överallt. Det är inte riktigt ok!!

Men jag drar mig för det där samtalet. Svårt att stå upp för mig själv och hävda min rätt  trots att jag vet jag skulle må så mycket bättre sen. Och det kommer att bli beslut att fatta som inte kommer bli lätt.  Men jag ska ta tag i det där. Göra mig stolt över mig själv. 

Ja nu djävla!!!!

Inga kommentarer: