onsdag 1 oktober 2014

Godmorgon...

Vaknar i Støren. Ett litet samhälle mellan Røros och Trondheim och vägen hit igår var en av de vackraste jag sett. Många påminner mig ofta om att inte köra för fort då det är något jag allt för ofta har lätt att göra. Men igår behövdes ingen påminnelse om att lätta på gasen för jag ville inte köra fortare än att jag kunde njuta av allt det vackra jag såg.  Slingriga vägar genom berg och längs fjordar. Otroligt små söta hus och så mycket betande kor överallt har jag aldrig sett på en och samma gång. Helt magiskt. Och alla är så otroligt snälla och vänliga i detta land. Byns enda hotell var fullt igår när jag kom men i ett nafs ordnade de rummet till mig som nattvakten brukar sova i och gav mig en ordentlig rabatt. 

Idag fortsätter resan till Trondheim. Men först lite kaffe☕️

2 kommentarer:

Cornelia sa...

Snygga brillor :)

Pettiwoman sa...

Tack :)
Vanliga läsglas för 39 kr :))