tisdag 8 juli 2014

Lilla lillebror!



Jag reser mellan Uppsala och Kiruna hela tiden och ibland har jag nåt kundbesök i Värmland i nån liten håla. Lillebror bestämde sig för att lämna vår hemstad och jag tror han blundade, pekade på kartan och flyttade dit där hans finger hamnade. För några andra anknytningar till Karlstad hade han inte. Så där bor han. Lilla lillebror som inte är så liten längre. Herre gud, det känns som det var igår jag gick i åttonde klass och fick ett samtal till skolan om att jag fått en lillebror. Det känns inte som det är 27 år sen han låg på mitt bröst inne på BB och sov och borrade in sin lilla röda näsa i min stickade tröja. Så nu när jag hade kundbesök inbokade 8 mil från Karlstad bestämde jag mig för att överraska lilla lillebror. Och nog blev han överraskad alltid. Och glad hoppas jag för storasyster träffar han numera max två gånger om året. Så för första gången blir jag bjuden på mat av lilla lillebror och jag blir mäkta imponerad av hans goda men ack så starka taisoppa. Och så är han snäll och låter mig sova i sängen och han tar soffan i den lilla studentettan. Lilla söta älskade lillebror!!


1 kommentar:

Iamtheloveliest sa...

Åhå?! Han ser ju riktigt trevlig ut din lillebror!! ;)