söndag 4 augusti 2013

Så här dagen innan...





Och så är det liksom bara över. Pang bom och två veckors semester är slut. Hann liksom inte riktigt med men vågar inte heller klaga då jag ska vara glad jag fick någon tid ledig alls. Tiden flyger förbi i en ryslig fart och man måste vara snabb om man ska hinna greppa något. De där små guldkornen som man sen ska leva på hela hösten och vintern. De där små stunderna du ska ha att se tillbaka på när kylan kryper inpå. Och vist finns de... Bara det att jag liksom ville ha mer. Mer tid vid havet. Mer stunder att göra ingenting på. Mer varma vindar i håret och så doften av hans solvarma hud. Mer, mer mer...

Men jag kommer att vakna i morgon till en ny jobbdag och tacksamheten är faktiskt starkare än den där jobbångesten många andra har så här dagen innan. Och jag ska göra det bästa av det och fortsätta samla på guldkorn de där lediga helgerna och de där långa sommarkvällarna som det faktiskt finns en hel del kvar av. Suga ut så mycket av den här sista sommarmånaden det bara går. 

Har ni jobbångest??

5 kommentarer:

Anonym sa...

JAA!! Jag både längtar till vardag och rutiner och har ångest för att börja igen. Men jag vet ju att när jag väl är igång så går det bra, men då har jag också varit ledig i sju veckor och är i ett lite annat läge.

Pettiwoman sa...

SJU VECKOR?????
Jisses så avundsjuk jag blir :)
Men som du säger... skönt med rutinerna också.

Kram

Anonym sa...

JAAAA! Jobbångesten rusar i kroppen. MEN, jag har en plan...och jag återkommer med mer info :-).

Kram Louise

Pettiwoman sa...

Åhhh spännande Louise :)

Anonym sa...

www.mittliviforandring.blogg.se